به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، وقتی سایت « رادیو جوان » آثار هنرمندان ایرانی را بر روی سایتش قرار داد، حاشیه‌هایی برای هنرمندان ایجاد شد. مسئولان وزارت ارشاد از خوانندگان خواستند که آثارشان را از روی این سایت بردارند وگرنه مجوز فعالیت در ایران را نخواهند گرفت. اینجا بود که اهالی موسیقی دست به قلم شدند و ایمیل‌هایی برای مسئولان سایت رادیو جوان نوشتند و از آنان خواستند که آثارشان را از روی این سایت بردارند. اما مسئولان این سایت این درخواست را رد کردند و گفتند حاضر به انجامِ چنین کاری نیستند.

تصور کنید هنرمندی از رسانه‌ای می‌خواهد که آثارش را از روی آن رسانه حذف کند، اما آن رسانه در روز روشن اعلام می‌کند که نه تنها آثارِ گذشته را حذف نمی‌کند؛ بلکه در آینده هم به این کار ادامه می‌دهد.

شاید نداشتن قانون کپی‌رایت و البته عضو نبودن در سازمان‌های جهانی علتِ این حرکتِ سایتِ «رادیو جوان» بود. به هر روی آن ماجرا برای هنرمندان ایرانی و مجوزهایشان در داخل کشور به خیر شد و آنان دلایل کافی برای تبرئه شدنشان ارائه کردند. هر چند هیچ اقدامی قانونی علیه سایت «رادیو جوان» شکل نگرفت. در واقع هنرمندان با اعتراض‌های رسمی نسبت به پخش آثارشان در سایت «ایران جوان» اعلام کرند که هیچ همکاری با این سایت ندارند.

ماجرا اما به اینجا ختم نمی‌شود. این بار سایت «رادیو جوان» در اقدامی تازه علاوه بر انتشار آثارِ هنرمندانِ ایرانی بر روی کاورهای آلبوم هم دخل و تصرف کرده و نامِ طراحانِ کاور را حذف کرده است. یعنی «رادیو جوان» نه تنها آثار را بدون اجازه صاحبانش پخش می‌کند بلکه در آن دخل و تصرف هم می‌کند در واقع به تازگی ریمیکس رادیو جوان هم به آن اضافه شده است

همین اقدام موجب واکنشِ طراحان ایرانی شده و برخی از آنان در صفحه‌های شخصی‌شان به این مسئله اعتراض کرده‌اند و کمپینی با عنوان "stop Radiojavan" تشکیل داده‌اند. بهرنگ نامداری، امیرعلی سلطانی و سجاد متصلی سه تن از طراحانی هستند که در عرصه گرفیک در موسیقی فعالیت دارند و به این کارِ «رادیو جوان» معترضند.

آنها در صفحه‌های شخصی‌شان متنی را منتشر کرده‌اند که به این شرح است:
«من طراح گرفایک هستیم. به خاطر عشق و علاقه‌ام به هنر موسیقی در شاخه گرافیک در موزیک فعالیت می‌کنم. هنرمن نقش به سزایی در شنیده شدن یک آهنگ دارد. در معرفی یک آهنگ هیچ اسمی از من برده نمی‌شود.، هنر من در هیچ کجا به ارزشیابی گذاشته نمی‌شود. لطفا نام و امضای مرا از روی کاور حذف نکنید. بگذارید من هم دیده شوم».

به نظر می‌رسد «رادیو جوان» یکه‌تاز ماجراست و هر کاری که دلش می‌خواهد در زمنیه انتشار آثارِ خوانندگان و آهنگسازان ایران و البته گرافیست‌های موسیقی انجام می‌دهد؛ به نظر می‌رسد در چنین اوضاعی باید دست به کار شد و اقدامی قانونی و حقوقی برعلیه این سایت انجام داد. باید دید بالاخره چه کسی در این زمینه دست به کار خواهد شد و اقدامی عملی برای مقابله با این سایت انجام خواهد داد.

منبع : خبرگزاری تسنیم


آبیدال موزیک سایت ,جوان» ,«رادیو ,اقدامی ,موسیقی ,ایرانی ,«رادیو جوان» ,رادیو جوان ,انتشار آثارِ ,صفحه‌های شخصی‌شان ,سایت انجام ,سایت «رادیو جوان» منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سایت بزرگ ذاکریون best music bagmaker بسیج دانشجویی پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان vakilmelki